Köpvillkor
Allmänna villkor för köp av glasögonkedja hos Optik Smart Eyes AB:s (”Smarteyes”) nätbutik.
Optik Smarteyes AB
Orgnr 556702-8492
Östra Hamngatan 37
411 10 Göteborg
Beställning
För att kunna handla på smarteyes.se måste du ha fyllt 18 år. Alla priser på webbsidan smarteyes.se är i svenska kronor. När du har ingått ett avtal med oss, sparar vi orderuppgifterna. Du kan se dina orderuppgifter på skärmen samt på den orderbekräftelse vi skickar till din mailadress. Det är efterföljande inte möjligt att se orderbekräftelsen online på vår webbsida. Skulle du ha några frågor angående orderbekräftelsen eller vill du att vi skickar en ny orderbekräftelse, kontakta oss här >
Personuppgifter
För att kunna fullgöra våra skyldigheter mot dig som kund måste vi spara dina personuppgifter. Du hittar vår personuppgiftspolicy här smarteyes.se/om-smarteyes/integritetspolicy.
Betalning
www.smarteyes.se är öppet 24 timmar om dygnet, och därför kan du nästan alltid handla hos oss. Vi kan dock stänga webbplatsen på grund av underhåll. Vi tar inte ut kortavgifter, men observera att avgifter fortfarande kan tas ut för användning av korttyper som utfärdats utanför EU. Det är möjligt att betala med följande betalkort på www.smarteyes.se
- Mastercard
- Visa
Beloppet dras av från ditt kort/konto i samband med att du genomför köpet på webplatsen.
Orderbekräftelse
När din betalning har godkänts och verifierats får du ett e-postmeddelande med orderbekräftelse på din beställda artikel. Det kan ta upp till 2 timmar innan orderbekräftelsen kommer.
Ångerrätt och återbetalning
Inom 14 dagar från att du mottagit din(a) varor har du möjligheten att ångra ditt köp. Detta gör du genom att kontakta oss via returformulären som du hittar här. Återbetalningen returneras via banköverföring. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Notera att om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag
på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
Reklamation
När du som konsument handlar hos oss gäller konsumentköplagen för köp av varor. Detta innebär att du har rätt att göra en reklamation avseende exempelvis fel 36 månader från inköpsdatumet. Om du upptäcker fel på en produkt kontaktar du oss omgående och utan oskäligt uppehåll. Om en produkt har fel eller brist kan du i första hand kräva att felet åtgärdas alternativt, beroende på omständigheterna, kräva ny leverans, prisavdrag, ersättning eller att köpet hävs. Detta får avgöras från fall till fall. Kontakta oss här för reklamation. Smarteyes betalar returkostnaden vid godkänd reklamation.
Leverans och försening
Om leveransen av produkterna blir försenad ger vi dig information så fort vi har kunskap om det liksom information om, och eventuellt när, leverans kan ske. Vi ger även information i de fall en produkt är slutsåld.
Support
Vid frågor angående ditt köp av glasögonkedja, kontakta vår kundtjänst här >